How to pack your bags

16:00

.
This Tuesday I'm going on vacations! My flight departs at 6am so I need to have everything ready before that day.


Esta terça vou de férias! O meu voo parte às 6 da manhã, por isso tenho de ter tudo pronto antes desse dia.

Usually I make the mistake of putting too much stuff in my bag, so I might not be the best person to write this post, but I'm working on that and this time I want to buy tons of things so I need to keep my bag with some space.

Normalmente eu cometo o erro de pôr demasiadas coisas na minha mala, por isso posso não ser a melhor pessoa para escrever este post, mas estou a tentar melhorar isso e desta vez quero comprar muita coisa, por isso tenho de deixar algum espaço na minha mala.

This summer me, my parents and some friends are going to Costa Rica, but first we will stay two nights in New York! I'm super excited because I've only been outside of Europe three times! Twice in Brazil and  once in Morocco. 

Este Verão eu, os meus pais e alguns amigos vamos para a Costa Rica, mas antes vamos ficar duas noites em Nova Iorque! Estou muito entusiasmada porque só estive fora da Europa três vezes! Duas vezes no Brasil e uma vez em Marrocos.





In New York there are a lot of stores that don't exist in portugal, so I'm hoping I get to spend some time in the 5th Avenue and in Soho buying some clothes.

Em Nova Iorque existem muitas lojas que não existem em Portugal, por isso espero poder passar algum tempo na quinta avenida e no Soho a comprar alguma roupa.



By the way, I'll try to do special posts about my trip every now and then uploading what I'm doing and what I'm liking the most. But since I won't always have time, you can follow my personal Instagram (@ritatuii) and add me on snapchat (ritagls) for live updates!

Já agora, eu vou tentar escrever posts especiais sobre a minha viagem de vez em quando, atualizando o que tenho andado a fazer e o que estou a gostar mais. Mas como nem sempre vou ter tempo, podem seguir o meu instagram pessoal (@ritatuii) e adicionar-me no snapchat (ritagls) para atualizações em direto!



Now, it's time to start packing!

Agora é hora de fazer as malas!



1. Hygiene products / produtos de higiene

First, the basic stuff. You'll need some of the things that are on your bathroom, but don't exaggerate! Keep it to the minimum, just take with you everything that you are sure you're going to need. A good idea is to go to a pharmacy and ask to try some samples of some of the products you already have so that you can take them with you without occupying so much space!
It might be a good idea to bring some medications too, specially if the medical care in the place you're going is not similar to the one in your country.


Primeiro, o básico. Vais precisar de algumas das coisas que estão na tua casa de banho, mas não exageres! Mantém tudo no mínimo, leva contigo apenas aquilo que sabes que vais precisar com certeza. Uma boa ideia é ir à farmácia e pedir algumas amostras de produtos que usas. Assim, podes levá-los contigo sem ocupar tanto espaço.
Levar alguns medicamentos também pode ser uma boa ideia, principalmente se os cuidados médicos no sítio para onde vais não forem semelhantes aos do teu país.


2. Clothing / Roupa

Next: the clothes. This depends on where you're going, but I'm going to use my example. In New York it's hot and summery so I'll take advantage of that and pack lighter clothes. In Costa Rica although it is hot, it is also raining and we are going to really explore the wild places, so I need cloth that will protect me from all that. I bought some pairs of hippie pants that are fresh but still protect me from all the animals (bugs, snakes, etc) that are going to be around me. For that part of the trip I'm packing a lot of comfortable clothes, walking shoes and some beach clothes for when we visit the beach. I'm not going to spend my bag space on stylish clothes when I know they won't have any use for the type of vacations I'm having!

Próximo passo: a roupa. Isto depende do local para onde vais, mas eu vou usar o meu exemplo. Em Nova Iorque está calor e tempo de verão, por isso vou aproveitar para levar roupa mais fresca. Na Costa Rica, apesar de estar calor, também está a chover e nós vamos mesmo explorar os sítios selvagens, por isso preciso de roupa que me proteja de tudo isso. Comprei alguns pares de calças hippie que são frescas e me protegem de todos os animais (insectos, cobras, etc) que vão estar à minha volta. Para esta parte da viagem vou levar muita roupa confortável, sapatos de caminhada e roupa de praia para quando formos à praia. Não vou gastar o espaço da minha mala em roupa gira quando sei que não me vai servir de nada neste tipo de férias.



3. Electronic devices / aparelhos eletrónicos

I'm not taking my computer or my tablet because I'm going with other people and I'll spend my time with them and not on social media or watching series! I will use my phone though, to upload the posts and some pictures!
Besides my regular camera, I'll be taking my video camera and my actions camera with me since I'll be making a video for my youtube channel (check it out!) of my vacation once I'm back home.

Não vou levar o meu computador nem o meu tablet, porque vou de férias com outras pessoas e quero passar o meu tempo com elas e não em redes sociais ou a ver séries. No entanto, vou usar o meu telemóvel, para postar fotografias e posts. 

Para além da minha câmara fotográfica, vou levar a minha câmara de vídeo e a minha câmara de ação porque quando chegar a casa vou fazer um vídeo das minhas férias para o meu canal do youtube (espreitem!)


Besides these, you can choose to take more things with you but these vacations will be fast ones, always on the move so I will never free have time so I won't take books or other stuff.


Para além disto, podes escolher levar mais coisas contigo, mas como estas férias vão ser muito rápidas e sempre a mexer, eu nunca vou ter tempo livre, por isso não vou levar livros ou outras coisas.


Hope this post helped you! Tell me in the comments where you are going this summer!


Espero que este post te tenha ajudado. Diz-me para onde vais este verão nos comentários!


Xx, Rita


You Might Also Like

0 comentários

Popular Posts

Instagram

Followers